Co powinien sprzedawać dobry sklep z przyrządami biurowymi? Wszystko, co przydać się może w biurze, czyli teczki, segregatory, ale także rzeczy potrzebne w domu, na przykład, papier do drukarek, flamastry, zakreślacze. Taki sklep powinien mieć też w swojej ofercie coś dla dzieci, przykładowo, stemple dla dzieci czy teczki dla dzieci, a także drobne pomysły na prezent jak skarbonki z interesującymi wzorami. Czy są jeszcze takie sklepy?

dzieci na zajęciach lekcyjnych

Autor: Ann
Źródło: http://www.flickr.com

Niestety, spada ilość takich miejsc, a za tym stoi kilka powodów. Najważniejszą z nich jest ta, którą można określić jako przeobrażenie w sprzedaży. Za tym pojęciem kryje się zmiana krajobrazu handlowego w Polsce, kiedyś mieliśmy nieduże sklepy, do jednego się szło po mięso, do drugiego po ubrania, do trzeciego właśnie po papeterię (skarbonki dla uczniów). A obecnie mamy wielkie sklepy, w których możemy zakupić właściwie wszystko. Rzeczy do biura są tuż obok sukienek, a mięso tuż obok chleba.

W Polsce i tak nie jest źle. W Stanach, na przykład wielka sieć Walmart, która na szczęście póki co nie weszła do naszego kraju sprzedaje właściwie wszystko, przez co małe sklepy, także te z artykułami biurowymi szybko są zamykane. Na szczęście Internet stał się dostępny, która – uwaga! – także zamknął sklepy stacjonarne. Dosłownie. Kiedyś po zakupy trzeba było iść do sklepu, dzisiaj możemy wybierać, a jak wykazują badania coraz więcej klientów wybiera właśnie handel internetowy.

Nie ma, co się dziwić, zakupy takie są wygodniejsze i tańsze (barwne teczki). W niektórych branżach ludzie przykładowo udają się do dużego sklepu obejrzeć pralkę lub lodówkę, a później zamawiają ją przez Internet o trzydzieści procent tańszą. Zaczyna się tak dziać w każdej branży, również w tej, w której sprzedawane są artykuły do biura. Tutaj Internet również wyrządził szkody, lecz ci co w miarę szybko się rozrośli, czy zwiększyli swoją stacjonarna ofertę o możliwość kupowania w sieci dziś przyznają, że Internet to ich sojusznik, nie wróg. Zaś tego samego nie mogą powiedzieć o marketach.